BMW i8 Roadster - Samochód sportowy przyszłości

Połączenie nowoczesnych technologii, nowatorskich rozwiązań, oraz szybkiej jazdy i troski o środowisko - to wszystko znajdziesz w nowym BMW i8 Roadster. Dlaczego warto na nie postawić? Czym się wyróżnia, jak się prowadzi i ile kosztuje?

Samochód nadjeżdżający z przyszłości

Obok modelu BMW i8 Roadster z pewnością nikt nie przejdzie obojętnie. Wygląda jak pojazd z przyszłości. Cechują go pogięte w nietypowy i nieoczywisty sposób płaszczyzny towarzyszące sylwetce sportowego samochodu - niskiego i szerokiego. Właściciel takiego okazu nie pozostanie anonimowy - ściągnie na siebie wszystkie spojrzenia, no ale chyba w końcu o to chodziło projektantom tego niezwykłego wehikułu. 

Wersja Roadster z pewnością prezentuje się jeszcze lepiej niż Coupe. Jest wyposażona w składający się w zaledwie 16 sekund materiałowy fragment dachu. To jednak, co zwraca szczególną uwagę, to mechanizm otwierania drzwi. Z pomocą siłownika, niemal zupełnie bez użycia siły, z łatwością otwierane są do góry. Choć może nie należy to do najpraktyczniejszych rozwiązań, nie można zgodzić się z tym, że przenosi to auto na zupełnie inny poziom.

Wsiadanie do tego wehikułu przyszłości nie należy do najłatwiejszych z uwagi na szeroki próg, dlatego godne wsiadanie i wysiadanie lepiej najpierw przećwiczyć na osobności.

Choć I8 jest bardzo krzykliwe z zewnątrz w środku postawiono na klasykę i minimalizm. Roadster to samochód dwuosobowy, dlatego też niezwykle praktycznie zaprojektowana została w nim niewielka półka mieszcząca się za fotelami. Może nie pomieści zbyt wiele, ale w połączeniu z malutkim bagażnikiem spokojnie podoła zakupowym łowom.

Nawet minimalistyczny kokpit ma nowoczesną duszę - zastosowano w nim sporo włókna węglowego i to na dodatek w ciekawej formie. Niestety z uwagi na to, że jest ono dość twarde, może nieco przypominać plastik, przez co można odnieść wrażenie, że jest to model koncepcyjny.

Wnętrze BMW i8

Sportowe fotele są bardzo wygodne, zapewniają również komfort i dobre trzymanie boczne w zakrętach.

Wnętrze testowanego egzemplarza kosztuje dodatkowe 14 tys. zł przy czym do i8 nie można domówić zbyt wielu opcji. W standardzie zawarte jest już prawie wszystko, więc ewentualna personalizacja nie pochłonie równowartości samochodu.

W 4,6 sekundy do „setki” w hybrydzie

Wprowadzeniu na rynek modelu BMW i8 Roadster, technologicznemu faceliftingowi zostało poddana także wersja Coupe. Jakie zaszły zmiany?

Silnik spalinowy 3-cylindrowy 1.5 znane z podstawowego Mini został umieszczony centralnie. Potrafi generować moc 231 KM, lecz pamiętajmy, że dodatkowo posiada silnik elektryczny o mocy 143 KM. Odpowiada za napęd przedniej osi, podczas, gdy benzynowy napędza tylne koła.

Łączna moc samochodu to 374 KM –  14 KM więcej niż w poprzedniej wersji. Również skrzynia biegów została rozbudowana i zamiast 6 przełożeń zyskała aż 8. Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm.

Osiągi i8 Roadster są godne jego prezencji, jednak przy samym designie, nie robią już takiego wrażenia.100 km/h osiąga w 4,6 sekundy, gdy prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Choć średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 2,1 litra benzyny na 100 km to rzeczywistość pokazuje, że jest ono wyższe - w porównaniu z samochodami sportowymi to wciąż niewiele. Dynamiczna jazda dała wynik 7,5 l/100 km – co mówi samo za siebie.

Choć i8 Roadster jest całkiem szybkie, nie prowokuje do szybkiej jazdy. Raczej do powolnego objeżdżania miast i pozyskiwania radości z jazdy, a także do bycia podziwianym. Samo prowadzenie jest wyjątkowo stabilne, nawet przy wysokich prędkościach i ostrych łukach. 

Z drogi! Nadjeżdża i8!

BMW i8 Roadster robi wrażenie i przyciąga spojrzenia gdziekolwiek się pojawi. Nowe technologie w połączeniu z troską o środowisko oraz świetnym prowadzeniem czynią z niego nie lada gratkę dla fanów motoryzacji. Do tego przyjemność z każdego typu jazdy czy to szybkiej, czy to wolnej - czego chcieć więcej?

Niestety za takie przyjemności trzeba zapłacić cenę bazową - 700 100 zł w wersji Roadster i 63 tysiące zł mniej za Coupe. Możliwości wykupu dodatkowych opcji są dość ograniczone, dlatego 800 000 zł wystarczy, aby wyjechać takim samochodem przyszłości w full opcji.