BMW i8 Roadster - Samochód sportowy przyszłości
Połączenie nowoczesnych technologii, nowatorskich rozwiązań, oraz szybkiej jazdy i troski o środowisko - to wszystko znajdziesz w nowym BMW i8 Roadster. Dlaczego warto na nie postawić? Czym się wyróżnia, jak się prowadzi i ile kosztuje?
Samochód nadjeżdżający z przyszłości
Obok modelu BMW i8 Roadster z pewnością nikt nie przejdzie obojętnie. Wygląda jak pojazd z przyszłości. Cechują go pogięte w nietypowy i nieoczywisty sposób płaszczyzny towarzyszące sylwetce sportowego samochodu - niskiego i szerokiego. Właściciel takiego okazu nie pozostanie anonimowy - ściągnie na siebie wszystkie spojrzenia, no ale chyba w końcu o to chodziło projektantom tego niezwykłego wehikułu.
Wersja Roadster z pewnością prezentuje się jeszcze lepiej niż Coupe. Jest wyposażona w składający się w zaledwie 16 sekund materiałowy fragment dachu. To jednak, co zwraca szczególną uwagę, to mechanizm otwierania drzwi. Z pomocą siłownika, niemal zupełnie bez użycia siły, z łatwością otwierane są do góry. Choć może nie należy to do najpraktyczniejszych rozwiązań, nie można zgodzić się z tym, że przenosi to auto na zupełnie inny poziom.
Wsiadanie do tego wehikułu przyszłości nie należy do najłatwiejszych z uwagi na szeroki próg, dlatego godne wsiadanie i wysiadanie lepiej najpierw przećwiczyć na osobności.
Choć I8 jest bardzo krzykliwe z zewnątrz w środku postawiono na klasykę i minimalizm. Roadster to samochód dwuosobowy, dlatego też niezwykle praktycznie zaprojektowana została w nim niewielka półka mieszcząca się za fotelami. Może nie pomieści zbyt wiele, ale w połączeniu z malutkim bagażnikiem spokojnie podoła zakupowym łowom.
Nawet minimalistyczny kokpit ma nowoczesną duszę - zastosowano w nim sporo włókna węglowego i to na dodatek w ciekawej formie. Niestety z uwagi na to, że jest ono dość twarde, może nieco przypominać plastik, przez co można odnieść wrażenie, że jest to model koncepcyjny.
Sportowe fotele są bardzo wygodne, zapewniają również komfort i dobre trzymanie boczne w zakrętach.
Wnętrze testowanego egzemplarza kosztuje dodatkowe 14 tys. zł przy czym do i8 nie można domówić zbyt wielu opcji. W standardzie zawarte jest już prawie wszystko, więc ewentualna personalizacja nie pochłonie równowartości samochodu.
W 4,6 sekundy do „setki” w hybrydzie
Wprowadzeniu na rynek modelu BMW i8 Roadster, technologicznemu faceliftingowi zostało poddana także wersja Coupe. Jakie zaszły zmiany?
Silnik spalinowy 3-cylindrowy 1.5 znane z podstawowego Mini został umieszczony centralnie. Potrafi generować moc 231 KM, lecz pamiętajmy, że dodatkowo posiada silnik elektryczny o mocy 143 KM. Odpowiada za napęd przedniej osi, podczas, gdy benzynowy napędza tylne koła.
Łączna moc samochodu to 374 KM – 14 KM więcej niż w poprzedniej wersji. Również skrzynia biegów została rozbudowana i zamiast 6 przełożeń zyskała aż 8. Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm.
Osiągi i8 Roadster są godne jego prezencji, jednak przy samym designie, nie robią już takiego wrażenia.100 km/h osiąga w 4,6 sekundy, gdy prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Choć średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 2,1 litra benzyny na 100 km to rzeczywistość pokazuje, że jest ono wyższe - w porównaniu z samochodami sportowymi to wciąż niewiele. Dynamiczna jazda dała wynik 7,5 l/100 km – co mówi samo za siebie.
Choć i8 Roadster jest całkiem szybkie, nie prowokuje do szybkiej jazdy. Raczej do powolnego objeżdżania miast i pozyskiwania radości z jazdy, a także do bycia podziwianym. Samo prowadzenie jest wyjątkowo stabilne, nawet przy wysokich prędkościach i ostrych łukach.
Z drogi! Nadjeżdża i8!
BMW i8 Roadster robi wrażenie i przyciąga spojrzenia gdziekolwiek się pojawi. Nowe technologie w połączeniu z troską o środowisko oraz świetnym prowadzeniem czynią z niego nie lada gratkę dla fanów motoryzacji. Do tego przyjemność z każdego typu jazdy czy to szybkiej, czy to wolnej - czego chcieć więcej?
Niestety za takie przyjemności trzeba zapłacić cenę bazową - 700 100 zł w wersji Roadster i 63 tysiące zł mniej za Coupe. Możliwości wykupu dodatkowych opcji są dość ograniczone, dlatego 800 000 zł wystarczy, aby wyjechać takim samochodem przyszłości w full opcji.