Ferrari 458 Italia - prezentacja samochodu

Ferrari 458 Italia jest dwudrzwiowym sportowym samochodem typu coupe, które po raz pierwszy został przedstawiony szerszej publiczności na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2009. Samochód ten zastąpił przy tym model F430 produkowany począwszy od roku 2004 aż do roku 2009. Za jego stylistykę odpowiadało biuro Carrozzeria Pininfarina, a wśród konstruktorów pojazdów znalazł się, między innymi, wybitny kierowca rajdowy Michael Schumacher.

Sam samochód imponuje na każdym kroku, na szczególne zainteresowanie zasługują przy tym jego wnętrzności. Tu warto wspomnieć choćby o widlastej, ułożonej centralnie i liczącej sobie aż 32 zawory jednostce VB mogącej poszczycić się mocą 570 koni mechanicznych osiąganej przy 9000 obrotów na minutę. Także maksymalny moment obrotowy powinien nam zaimponować, wynosi bowiem 540 Nm i można go osiągnąć już przy 6000 obrotach na minutę. Samochód ten jest również pierwszym zaproponowanym przez Ferrari modelem posiadającym bezpośredni wtrysk paliwa. Za pozyskiwanie mocy odpowiada z kolei siedmiobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów, dla której charakterystyczne jest zresztą podwójne sprzęgło F1. Stworzono ją zresztą po to, aby znalazła się właśnie w tym modelu samochodu,

Wszystko to sprawia, że pojazd, który wazy 1380 kilogramów jest w stanie osiągnąć prędkość stu kilometrów na godzinę w zaledwie 3,4 sekundy. Co więcej, jedynie 10,4 sekundy potrzeba mu, aby jechać dwieście kilometrów na godzinę. Prędkość maksymalna jest trudna nawet do wyobrażenia i wynosi 325 kilometrów na godzinę. Oczywiście, mówienie o tak dużych prędkościach ma sens przede wszystkim wtedy, gdy samochód jest wyposażony w naprawdę imponujące hamulce. Tak jest w tym przypadku, mamy bowiem do czynienia z węglowo-ceramicznymi hamulcami Bremo.

Dane techniczne Ferrari 458 Italia

Imponują również opony Bridgestone Potenza RE050A Scuderia znane ze swojej niezawodności. Współcześnie trudno też mówić o samochodach nie nawiązując do kwestii związanych z ochroną środowiska naturalnego. Warto więc przypomnieć, że Ferrari 458 Italia emituje 320 g CO2 na kilometr, a więc nawet 100 g mniej niż jego poprzednik. Ograniczenie masy przyczyniło się też do spalania mniejszej ilości benzyny.

Nie od dziś wiadomo, że szybka jazda powinna być bezpieczna. Tu odpowiadają za nią nie tylko systemy ABS i ASR, ale i poprawiony dyferencjał E-DIFF zintegrowany z kontrolą trakcji. Na uwagę zasługuje też program stabilizacji CST. Mamy też do czynienia z aluminiową konstrukcją, w istotny sposób poprawioną aerodynamiką, a także z płaskim podwoziem. Wszystko to sprawia, że w momencie, w którym pojazd osiąga naprawdę duże prędkości, do nawierzchni dociska go dodatkowa siła.

Wyposażenie Ferrari 458 również jest tym, co może zaimponować nawet osobie bardzo wymagającej. Składa się na nie, między innymi: klimatyzacja, tempomat, elektrycznie opuszczane szyby, komputer pokładowy, nawigacja, zamek centralny, skórzane fotele, czujnik parkowania oraz czujnik deszczu. Samochód nadal posiada przy tym sportową stylistykę, o czym można się przekonać choćby podziwiając muskularne błotniki oraz reflektory, w których zastosowanie znalazła technologia LED.

O wyjątkowości Ferrari 458 Italia może świadczyć także to, że samochód ten doczekał się już kilku wersji. Odmiana Spyder zadebiutowała na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2011. Z kolei specjalne na tor stworzono Ferrari 458 GTC charakteryzujące się mniejszą mocą silnika i znaczącą redukcją masy pojazdu. Model ten można było podziwiać choćby podczas legendarnego już wyścigu Le Mans.