Tanie samochody klasy średniej warte uwagi
Kilkanaście tysięcy złotych może nam wystarczyć, aby nabyć dobry samochód klasy średniej. Musimy jednak wybrać właściwy model, dokładnie sprawdzić konkretny pojazd i zdecydować się na najprostsze silniki benzynowe. Jakie samochody powinny zatem zwrócić naszą uwagę?
1. Renault Laguna II - lata produkcji 2001-2007
Renault Laguna II w wersji z dwulitrowym silnikiem benzynowym, wyprodukowana po 2005 roku, może być naprawdę dobrym wyborem. Wersja po liftingu jest pozbawiona większości usterek, a benzyniak F4R jest jedną z najlepszych jednostek. Możemy też zdecydować się na zakup modelu z instalacją gazową, albo w wersji turbo, ale raczej zapomnijmy o odmianie IDE. Podwozie, przyjemne wnętrze, tanie i dostępne części zamienne zawieszenia, a także nadwozie, które nadmiernie nie rdzewieje - to zalety Laguny.
2. Ford Mondeo II (Mk3) - lata produkcji 2000-2007
Warte polecenia są pojazdy z końca generacji, wyposażone w dwulitrowy silnik benzynowy. Ford Mondeo ma przestronne wnętrze, dobre nadwozie, a silnik samochodu został opracowany przez Mazdę. W przypadku tego pojazdu, należy się strzec wysokiego spalania oleju i uszkodzonych klap sterujących powietrzem w kolektorach.
3. Peugeot 407 - lata produkcji 2004-2011
Peugeot 407 przede wszystkim ładnie wygląda, ma ciekawe wyposażenie, szeroki kokpit oraz dwulitrowy silnik serii EW, który jest wytrzymały i tani w naprawie.
4. Mazda 6 I - lata produkcji 2002-2008
Pojazdy po liftingu z 2005 roku to nieco lepszy wybór, gdyż zyskały mocniejszy dwulitrowy silnik benzynowy. Mazda 6 ma trwały łańcuch rozrządu, ale ze względu na często duży przebieg, wzrasta ryzyko zużycia pierścieni oraz nadmiernego spalania oleju.
5. Citroen C5 I - lata produkcji 2001-2008
W przypadku Citroena C5 również warto stawiać raczej na poliftingowe egzemplarze bez usterek i z silnikiem 2.0. Samochód ten wymaga wymiana paska rozrządu po 120 tys. km, jest tani w obsłudze , ma dobre zawieszenie, nie koroduje i nie musimy się obawiać problemów z hydropneumatyką.
6. BMW serii 3 E46 - lata produkcji 1998- 2007
Ładnie prezentujące się auto o świetnych właściwościach jezdnych, na które ciągle jest duży popyt. Silnik 2.0 R4 jest świetną konstrukcją, ale w przypadku odmian R6 lepsze są te większe: 2.5 lub 3.0. Silnik 2.0 R4 umożliwia oszczędności na paliwie przy niezłej dynamice. W 2003 r. serię N42 zastąpiono nowszą – N46. Problemem może być uszkodzenie napinacza łańcucha.
7. Audi A4 B6 - lata produkcji 2000-2004
Przed zakupem starszego modelu Audi
należy dokładnie sprawdzić jego kondycję i przebieg. Na silnik 2.0 natrafimy rzadziej niż chociażby na motor 1.8 turbo. Ich wspólną cechą jest 20-zaworowa głowica (5 zaworów na cylinder). A4 B6 2.0 służy wielu kierowcom, ale może nas narazić na wydatki, gdyż silnik może spalać olej w dużych ilościach, a ewentualna naprawa bezstopniowej przekładni Multitronic jest bardzo droga.
8. Mercedes klasy C II - lata produkcji 2000-2007
Niezwykle komfortowy samochód, który dobrze się prowadzi. Wyposażony jest w silnik 2.0, który jest jednostką bardzo prostą, ale przy tym niezwykle cenioną. Jest trwała i dynamiczna, choć również pochłania sporo paliwa.
9. Volkswagen Passat B5 - lata produkcji 1996-2005
Niezwykle popularny samochód na rynku wtórnym. Pojazdy po liftingu w 2000 roku posiadają dobre zawieszenie, elastyczne nadwozie i łatwo jest do nich dostać części zamienne. Większość dostępnym egzemplarzy wymaga jednak dużych nakładów pieniężnych.
10. Honda Accord VI - lata produkcji 1998-2002
Honda może być bardzo racjonalnym wyborem, pod warunkiem, że skrupulatnie sprawdzimy wybrany egzemplarz pod względem korozji czy po prostu zużycia.
Najlepiej stawiać na silnik 2.0.