Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie część II
Jakie samochody wybrać, jeśli zależy nam na tym, aby współczynnik przyspieszenia do masy był możliwie, jak najmniejszy? Odpowiedź na to pytanie może nam zagwarantować druga część przygotowanego rankingu.
Miejsce ósme – Jaguar F-Type (współczynnik: 11,00)
Ten dwuosobowy, luksusowy samochód sportowy jest produkowany począwszy od roku 2013. Jest też następcą modelu E-Type, który przez lata zyskał sobie status legendy. Twórcy zakładali, że będzie on kontynuował tradycję samochodu, który można uznać za najsłynniejszego w historii firmy i trudno nie zgodzić się z tym, że ich wysiłki przyniosły spodziewany efekt. Warto zwrócić uwagę również na jego powiązania konstrukcyjne z modelem XK, co jest widoczne choćby wtedy, gdy podda się analizie zmodyfikowaną platformę podłogową. Samochód można nabyć zarówno w wersjo coupe, jak i roadster.
Miejsce dziewiąte – Porsche Panamera (współczynnik: 11,60)
Panamera zadebiutowała na rynku stosunkowo niedawno, bo w roku 2016 i dziś mamy do czynienia z drugą generacja tego modelu. Od poprzednika różni się przede wszystkim tym, że konstruktorzy zdecydowali się na zwiększenie rozmiaru samochodu. To także pojazd, który powstał już na nowej platformie podłogowej. Decydując się na zakup Panamery możemy wybrać jeden z aż trzech wariantów nadwozia. Ciekawie prezentuje się zwłaszcza wariant kombi.
Miejsce dziesiąte – Mercedes Klasa S (współczynnik: 11,80)
Klasa S zadebiutowała w roku 2013 i jest już szóstą generacją, co znajduje wyraz w jej dodatkowym oznaczeniu symbolem W222. Stylistycznie mamy do czynienia z ewolucją i lekkim nawiązaniem do Mercedesów CLS oraz CLA. Sam Mercedes podkreśla, że mamy w tym wypadku do czynienia z samochodem, w którym nie zamontowano nawet jednej żarówki. Nie było takiej konieczności, rolę żarówek znakomicie spełniają bowiem diody LED. Co ważne, znajduje to odbicie nie tylko w oświetleniu zewnętrznym, ale i tym, które znajduje się wewnątrz auta.
Miejsce jedenaste – Audi A6 (współczynnik: 11,90)
Być może moc tego samochodu nie wydaje się duża, należy jednak docenić to, że motor nie tylko przyjemnie wchodzi na obroty, ale i to, że jest zrywny, z wyczuwalną rezerwą mocy, co bardzo lubią kierowcy. Samochód jest dostępny w kilku wariantach, co umożliwia znalezienie rozwiązania optymalnego – także pod względem ceny.
Miejsce dwunaste – Mercedes SL (współczynnik: 12,90)
Szósta generacja Mercedesa SL została nam zaprezentowana w roku 2012. Szybko okazało się, że stylistycznie jest ona nawiązaniem do modelu R107 pamiętającego jeszcze lata siedemdziesiąte. Karoseria samochodu niemal w całości jest wykonana z aluminium, choć zastosowanie znalazł również lżejszy od niego magnez. Lekka karoseria przyczyniła się do tego, że mamy do czynienia z pojazdem znacznie lżejszym niż jego poprzednik.
Miejsce trzynaste – Audi TT (współczynnik: 13,30)
Obecnie mamy do czynienia z trzecią generacją tego modelu na rynku dostępną od roku 2014-ego. Stylistycznie to pojazd, który koncentruje się na tym, aby kontynuować tradycje swoich poprzedników, choć w porównaniu do modelu 8J mamy do czynienia z nieznacznymi zmianami. Niemal identyczny jest też rozmiar obu aut, choć wykorzystanie bardziej nowoczesnych materiałów doprowadziło do pewnego spadku wagi.
Miejsce czternaste – Jeep Grand Cherokee (współczynnik: 13,40)
Ten luksusowy, duży SUV znakomicie sprawdza się w terenie. Jest produkowany począwszy od roku 1993 i już dziś zasługuje na miano jednego z najsłynniejszych w historii marki. Początkowo samochód miał pojawić się na rynku jako Chrysler, jednak szybko okazało się, że z pomysłu trzeba się wycofać. Najnowsza generacja jest obecna na rynku od roku 2004 z drobną modyfikacją, która nastąpiła cztery lata później.