Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie cz. I

Jakie samochody można uznać za najszybsze, gdy weźmiemy pod uwagę stosunek ich mocy do masy? Dzięki naszemu rankingowi ich wskazanie okaże się wyjątkowo proste.

Miejsce pierwsze – Porsche 911 (współczynnik: 5,70)

Porsche 911 to samochód zasługujący na miano żywej legendy. Produkuje się go począwszy od roku 1963 i dziś uważa się go za jeden z najbardziej znanych modeli w historii motoryzacji. W ofercie marki zastąpił model 356 i początkowo przewidywano dla niego liczbę 901. Plany musiały zostać zmienione w konsekwencji sprzeciwu Peugeota, który rezerwował jedynie dla siebie trzycyfrową numerację z zerami w środku. Warto zwrócić uwagę na to, że choć mija czas, kolejne generacje samochodu wcale znacząco się nie zmieniają. I ten argument sprawia, że mamy do czynienia z jednym z najbardziej pożądanych pojazdów na rynku.

Miejsce drugie – Audi R8 (współczynnik: 8,2)

Druga generacja tego modelu została wprowadzona na rynek stosunkowo niedawno – w roku 2015. Stylistycznie zresztą R8 II jedynie nieznacznie różni się od poprzednika. Znacznie bardziej istotny wydaje się spadek wagi. Nowy model waży aż o 50 kilogramów mniej, co jest przede wszystkim zasługą unikatowego połączenia aluminium oraz wzmocnionego włókna węglowego. To także pierwszy samochód produkowany seryjnie, który doczekał się oświetlenia laserowego.

Miejsce trzecie – Nissan GT-R (współczynnik: 8.90)

Nissan GT-R jest samochodem sportowym, który pojawił się na rynku w roku 2007. Jego poprzednikiem był model Skyline GT-R R34 będący zresztą najmocniejszą z odmian kultowego samochodu sportowego Nissana. W pojeździe ciekawa jest historia jego wyglądu. Shiro Nakamura miał na uwadze obrazy, jakie utkwiły mu w pamięci po obejrzeniu anime „Gundam”, a sam samochód może nam przypominać występujące w produkcji gigantyczne roboty.

Miejsce czwarte – Alfa Romeo Giulia (współczynnik: 9,50)

Alfa Romeo Giulia

Miejsce piąte – Mercedes Klasa E (współczynnik: 9,60)

Jeśli poddamy analizie stylistykę tego samochodu, szybko zorientujemy się, że nie miał on jednego tylko źródła inspiracji. Łatwo możemy dostrzec nawiązania nie tylko do Klasy S, ale także do mniejszej Klasy C. Nie ma w tym zresztą przypadku, jego powstanie przypadło bowiem na czasy, w których firma zaczęła dążyć do unifikacji designu. Za sam Mercedes Klasa E W213 odpowiada Robert Lesnik. To właśnie on zdecydował, że platforma podłogowa samochodu będzie nawiązywać do klasy C. Nad powstaniem modelu pracowali także naukowcy, a samo przygotowanie go do wypuszczenia na drogi zajęło aż cztery lata.

Miejsce szóste – Mercedes AMG GT Coupe (współczynnik: 10,0)

Ten luksusowy samochód sportowy jest produkowany począwszy od roku 2014. Właśnie wtedy zastąpił model SLS AMG. Co ciekawe, za jego powstanie odpowiadają inżynierowie zgrupowani wokół fabrycznego tunera Mercedesa, a więc AMG. AMG nie jest tu zatem już tylko dodatkiem do nazwy model, ale oficjalnym współproducentem pojazdu. I tym razem (podobnie jak miało to miejsce w omawianym już Mercedesie Klasa E W213) głównym projektantem jest Robert Lesnik.

Miejsce siódme – BMW Seria 5 (współczynnik: 10.90)

Obecnie produkowana jest już siódma generacja tego modelu. Pojawiła się ona zresztą na rynku stosunkowo niedawno – w roku 2017. Jeśli mamy zestawiać model ten z jego poprzednikiem, należy przyznać, że zmiany stylistyczne, jakie w nim zaszły, są tylko nieznaczne. Na uwagę zasługuje więc, w związku z tym, przede wszystkim większe zastosowanie aluminium. Przyczyniło się to do spadku wagi, Seria S jest więc nawet o sto kilogramów lżejsza niż model poprzedniej generacji. Potencjalni nabywcy muszą liczyć się z tym, że mają do czynienia z rozwiązaniem dostępnym wyłącznie w wersji sedan oraz kombi.