Wyważanie kół - profesjonalny proces
Zwiększenie się średnicy felg przyczynia się do tego, że z roku na rok narasta problem wyważania kół. Dziś mamy do czynienia nie tylko z niskimi profilami opon, ale i z dużymi ich obręczami, a to z kolei zwiększa ryzyko tego, że tak podczas eksploatacji, jak i obsługi kół dojdzie do ich łatwego uszkodzenia. Warto zastanowić się więc na tym, co zrobić, aby zminimalizować zakres omawianego tu problemu.
Gdy pojawia się problem
Wielu kierowców zwraca uwagę na to, że nawet wizyta w warsztacie nie musi rozwiązać problemu. Po takiej wizycie ma się zapewnienie mechanika, że wszystko jest w porządku, tymczasem już podczas wjazdu na mniej równą powierzchnię nie można nie oprzeć się wrażeniu, że wibracje kierownicy wcale nie są naturalne. Specjaliści nie tylko nie kwestionują tego rodzaju relacji kierowców, ale jednocześnie podkreślają, że wcale nie są zaskoczeni tym, że podobne relacje się pojawiają. Zwracają przy tym uwagę na to, że im większe jest koło, tym potężniejsza jest tak zwana masa nieresorowana. Niestety, jest ona jedną z najmniej pożądanych cech dla kierowców, którzy pragną cieszyć się z komfortu jazdy. Im cięższe jest koło, tym poważniejsze stają się zatem konsekwencje jego wyważenia w nieprawidłowy sposób, nic więc dziwnego, że firmy odpowiadające za tak zwane modele klasy premium dążą do tego, aby jak najbardziej obniżyć masę charakterystyczną dla felg.
Jak można się przekonać, że podczas wyważania kół ktoś popełnił błąd, a tym samym najlepiej, jeśli cały proces zostanie powtórzony? Sygnałem alarmowym może być nie tylko obniżenie komfortu jazdy, ale także szybsze zużywanie się zarówno elementów zawieszenia, jak i samych opon. Nie bez znaczenia jest także szybsze zużycie układu kierowniczego, w najbardziej skrajnych przypadkach może zajść dość do tego, że wibracje pochodzące z kół przyczynią się do drgań tych elementów, które znajdują się we wnętrzu.
Wyważanie kół – szukamy idealnych felg
Jeśli samochód jest wykorzystywany przez nas do codziennej jazdy, lepiej nie decydować się na auto wyposażone w tak zwany niski profil. Okazuje się, że nawet najbardziej doświadczeni kierowcy nie są w nim w stanie uniknąć uszkodzenia opon i felg, a te w podobnych modelach nie należą przecież do najtańszych. Jeśli, mimo wszystko, zdecydujemy się na takie rozwiązanie, musimy liczyć się, że nawet podjeżdżanie pod wysokie krawężniki może narazić nas na spore problemy, nie wspominając już o konsekwencjach poruszania się po drogach, których jakość nie jest szczególnie wysoka.
Samo wyważanie felg w takich pojazdach to zresztą proces, na który składa się przynajmniej kilka czynności. Tu na pierwszy plan wysuwa się oczyszczenie felgi, a następnie także upewnienie się, że rzeczywiście znajduje się ona w dobrym stanie. Dobrym pomysłem jest także oczyszczenie piasty, na której mogą znajdować się nie tylko zanieczyszczenia, ale i widoczne ślady mniej i bardziej spektakularnych kolizji. Nie można zapominać także o tym, że wyważanie kół będzie trudniejsze, jeśli zdecydowaliśmy się na opony tanie, ale stosunkowo niskiej jakości. Plusem najlepszych warsztatów są też zaawansowane technologicznie urządzenia przeznaczone do wyważania oraz montażu opon.
Zastanawiasz się nad tym dlaczego w ogóle miałbyś wyważać koła? Odpowiedź znajdziesz na https://montujeopony.pl/a,cuif.