Ferrari 458 Italia - włoski temperament na czterech kółkach

Nie ewolucja, a brawurowa rewolucja - tak można określić przełomowy rok 2009, kiedy to produkowany przez pięć lat model F430 pożegnał na zawsze taśmy produkcyjne, ustępując miejsca modelowi Ferrari 458. Wiosną roku 2009 ostatni egzemplarz kultowej serii został wylicytowany na charytatywnej aukcji Ferrari Leggenda e Passione w Modenie, a z linii produkcyjnej zakładów w mieście Maranello, zjechał Ferrari 458 Italia.

Pierwsza prezentacja publiczna modelu nastąpiła we wrześniu tego samego roku w trakcie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, wzbudzając od razu ogromne zainteresowanie amatorów włoskich supersamochodów.

Ferrari 458 - dane techniczne auta przeznaczonego na tor wyścigowy

Ferrari 458 Italia do dziś znajduje się w czołówce najbardziej zaawansowanych konstrukcyjnie aut. Za jego stylistykę odpowiedzialne jest legendarne biuro projektowe Carrozzeria Pininfarina, a w konstruowaniu F458 uczestniczył sam Michael Schumacher. Do roku 2009 chyba żadne auto nie zostało tak hojnie wyposażone w systemy pokładowe jak Ferrari 458. Dane techniczne pojazdu mówią same za siebie.

Sercem auta jest 32 zaworowy silnik V8 o mocy 570 KM, którą pojazd osiąga przy 9000 obr./min. F458 jest pierwszym modelem linii Ferrari z bezpośrednim - elektronicznym i sekwencyjnym wtryskiem paliwa typu Bosch Motronic ME7. Sekwencyjna 7-biegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem F1 z założenia dedykowana była dla tego modelu.

Za bezpieczeństwo jazdy tym superszybkim autem odpowiedzialne są między innymi systemy ASR, ABS i program stabilizacji CST. Udoskonalona aerodynamika modelu w stosunku do wersji F430, płaskie podwozie i aluminiowa konstrukcja skutkują bardzo dobrą przyczepnością pojazdu do podłoża. Dodatkowy docisk do nawierzchni dają zaopatrzone w skrzydełka przednie wloty powietrza.

Kierownica Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia - kierownica, czyli centrum dowodzenia

W roku 2009 nic tak nie zaskoczyło amatorów motoryzacji, jak ilość gadżetów i nowatorskich rozwiązań, które zastosowano w Ferrari Italia 458. Kierownica tego superauta została zaopatrzona w niemal wszystkie niezbędne do kontroli pojazdu urządzenia. Oprócz wbudowanych przełączników kierunkowskazów, włączników wycieraczek, długich świateł czy klaksonu, znajdują się na niej również starter silnika, przełącznik Manettino i łopatka zmiany biegów.

Ze względu na bogactwo wyposażenia i możliwe trudności w użytkowaniu auta, producenci Ferrari nagrali specjalny instruktażowy film demonstracyjny ułatwiający naukę obsługi początkującym właścicielom pojazdu.

Ferrari 458 - cena warta grzechu

Jeżeli chcielibyśmy wskazać super szybki, a jednocześnie komfortowy i hojnie wyposażony w elektronikę sportowy samochód, to będzie nim niewątpliwie Ferrari 458. Cena nowych modeli oscyluje między 1 044 000 a 1 199 000 PLN. Nie jest to cena niska, ale za posiadanie kultowego auta będącego bohaterem wielu wyścigów, niejeden koneser gotów jest ponieść taki koszt. Najtańszą wersją modelu jest wariant F458 Italia, a najdroższą F458 Italia Spider Kabriolet, z wbudowaną automatyczną skrzynią biegów.