Porsche 911 Carrera T

To właśnie auta, które przodują w jakiejś dziedzinie sprawiają, że pragniemy je mieć. Porównujemy piękno wykonania, komfort jazdy, przyśpieszenie i czas, jaki samochody osiągają na torach wyścigowych, takich jak jak Nurburgring. W poszukiwaniu ideału przestajemy zwracać uwagę na świetne auta, o których mało się mówi. Bowiem najbardziej pożądane samochody przodują w jakiejś dziedzinie, ale pozostałe parametry są średnie, albo tylko zadowalające.

To właśnie te pomijane maszyny są często najbardziej optymalne,  bo nie przodują w żadnej z kategorii, ale za to każda z nich jest na bardzo wysokim poziomie. Należy do nich Porsche 911 Carrera T.

Od 1967 roku można było podziwiać na drogach oraz torach wyścigowych Porsche 911R. Jego następcą było Porsche 911T (auto produkowane w latach 1968-1973). To właśnie do tego modelu nawiązuje Porsche 911 Carrera T.

Najbardziej wyścigowe, jeszcze nie GT

Ten samochód został dopracowany wedle planów założonych przez producenta. Chciał on przede wszystkim zmniejszyć masę samochodu. Większość znawców motoryzacji stwierdza, iż Porsche 911 Carrera T waży o 20 kg mniej od standardowego modelu Carrery. Udało się to osiągnąć poprzez wykorzystanie lekkiego włókna szklanego, użytego do stworzenia okien bocznych i  tylnego. Model ten został także pozbawiony tylnej kanapy.

Kolejną zmianą jest zawieszenie seryjne (PASM) – auto jest niżej o 2 centymetry. Sportowe zawieszenie to nie jedyne tego typu przekształcenia, bowiem wprowadzone zostały również dwudziestocalowe felgi oraz układ wydechowy typu sportowego z czarnym zakończeniem. Samochód ponadto wyróżnia się elementami w odcieniu szarości i oznaczeniami modelu po bokach. 

W samochodzie ograniczono również wygłuszenie, a w panelach drzwi umieszczone zostały pętle otwierające. Wewnątrz Porsche 911 Carrera T fotele pokryte są materiałem Sport-Tex. 

Nie dla każdego

Niektórzy ludzie nie pojmują wprowadzenia Porsche 911 Carrera T na rynek. Bowiem możliwości zmiany większości elementów na podobne są możliwe w modelu Carrera S. Jednak to wpłynęłoby na większy ciężar auta, przy czym jednak moc byłaby większa (o 50 KM). Są osoby preferujące GTS, czy GT3. Kosztujące kolejno 620 i 800 tysięcy złotych. Jednak dla wielu to właśnie Porsche 911 Carrera T jest wymarzonym, sportowym autem.

Porsche 911 Carrera T

Od kiedy wyścigowa znaczy najsłabsza?

Porsche 911 Carrera T posiada 7-biegową skrzynie manualną. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje jej jedynie 4,5 sekundy. Przy czym model z automatem PDK będzie osiągał tę prędkość już w 4,2 sekundy. Według producenta 200 km/h to czas 14,5 sekundy.

Carrera T ma silnik sześciocylindrowy o mocy 370 KM, pojemność to 3 litry. Pojawiają się opinię, iż warto byłoby zastosować w tym modelu silnik z GTS-a. Jednak czy to auto miałoby wtedy ten sam oryginalny urok? Hobbyści na pewno ucieszą się manualną skrzynią biegów, która pozwala wczuwać się w rytm samochodu. Dla pozostałych, użytkowników preferujących wygodę prowadzenia rozwiązaniem jest automat (koszt dopłaty to około 18 tysięcy).

Ten samochód może osiągać do 290 km/h, co jest i tak bardzo dobrym wynikiem, nawet przy ściganiu się na torze. Co prawda nie przoduje on w kwestii koni mechanicznych, czy rozpędzania się w krótkim czasie. Jednak 370 KM i tylni napęd bez zwątpienia okażą się wystarczające dla większości użytkowników.

Porsche 911 Carrera T znajduje chętnych, już teraz widać ogromne zainteresowanie tym autem. Chociaż nie przoduje w wielu statystykach, to posiada wiele unikalnych elementów, które przyciągają pasjonatów i sprawiają, że to właśnie ten model jest uznawany za wyjątkowy.