Odkryj nowe Audi A6 Limousine

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji przyjrzeć się z bliska najnowszemu Audi A6 w wersji Limousine, najwyższy czas to zmienić. Elegancja połączona ze sportowym charakterem, oraz zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, to cechy charakterystyczne tego samochodu.

Intuicyjna obsługa

Łatwa i szybka obsługa poszczególnych funkcji, a także jeszcze lepsza personalizacja, to zasługi systemu obsługi MMI Touch Response. Rozwiązanie to, podobne do systemów używanych z smartfonach, pozwala na intuicyjną obsługę, co ułatwiają dwa duże wyświetlacze. Górny zawiera ikony wszystkich funkcji, natomiast dolny umożliwia nam zapisanie 27 skrótów dotyczących systemów pojazdu. W ramach usługi Audi Connect Online, możemy natomiast korzystać z takich usług jak rozpoznawanie znaków drogowych czy przesyłanie informacji o zagrożeniach.Skuteczne wsparcia kierowcy

Kierowcy jeżdżący nowym Audi A6 Limousine mają do wyboru trzy pakiety systemów wspomagających kierowcę:

- pakiet systemów wspomagających parkowanie

- pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim

- pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim

Wszystkimi tymi systemami zarządza centralny sterownik wsparcia, w skrócie zFAS. Jeśli zdecydujemy się na zakup najwyższej wersji wyposażenia samochodu, będziemy mogli korzystać z 5 czujników radarowych, 5 kamer działających w świetle dziennym, 1 kamery na podczerwień, 12 czujników ultradźwiękowych oraz skanera laserowego.

Dane techniczne Audi A6

Elektryfikacja silników w Audi A6 Limousine

W pierwszej kolejności, kierowcy w Europie, będą mogli wybierać spośród modeli z trzema silnikami V6. Następnie, na rynku pojawią się natomiast czterocylindrowe jednostki TFSI oraz TDI. W standardzie do wszystkich wersji A6 Limousine, użytkownicy otrzymają automatyczną skrzynię biegów.

W przypadku wysokoprężnych silników V6 będzie to ośmiostopniowa skrzynia tiptronic oraz samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy. Modele z 3.0 TFSI wyposażone są natomiast w siedmiobiegową skrzynię S tronic oraz układ przeniesienia napędu quattro z techniką ultra. Warianty samochodu posiadające silniki V6 TDI, będą natomiast oferować sportowy mechanizm różnicowy.

Zawieszenie i hamulce w najnowszym Audi A6

Audi A6 Limousine zapewnia użytkownikowi pełen komfort jazdy, między innymi dzięki przemyślanym elementom zawieszenia. Chodzi tutaj zarówno o centralne sterowanie systemami, jak i o strategie regulacji, czy też dynamiczny układ czterech kół skrętnych, który jest opcją. Standardowy układ kierowniczy w A6 Limousine posiada bezpośrednie przełożenie. Z aluminium w przeważającej części wykonane jest zawieszenie, a także stałe zaciski hamulców, zamontowanych przy przedniej osi. Samochód wyróżnia się także dużym komfortem akustycznym.

Wersja standardowa Audi A6 Limousine posiada stalowe sprężyny, stanowiące podstawę zawieszenia. Użytkownicy mają jednak do wyboru także zawieszenie sportowe, pneumatyczne oraz zawieszenie z systemem kontroli tłumienia.EFP, w przypadku najnowszego Audi A6, steruje nie tylko pracą amortyzatorów czy sprężyn pneumatycznych, ale też funkcjonowaniem układu czterech kół skrętnych oraz sportowego mechanizmu różnicowego.Warto także dodać, że każdy kierowca, może na własną rękę decydować o trybie pracy poszczególnych regulowanych układów zawieszenia. Jest on w stanie to zrobić dzięki systemowi wyboru dynamiki jazdy Driver Select. Audi A6 oferuje nam trzy tryby: comfort, auto oraz dynamic.

Audi A6 Limousine jest potwierdzeniem zmiany stylistycznej samochodów Audi. Długość samochodu to 4, 94 metra, jego szerokość wynosi 1,89 m, a wysokość 1,46 m. Bagażnik w nowej A6 ma natomiast 530 litrów pojemności.