10 najlepszych samochodów dla kobiet

Różne kobiety, potrzebują różnych samochodów. To jednak co łączy wiele pań, to chęć posiadania auta wielofunkcyjnego. Takiego, którym z łatwością będziemy poruszać się po miejskiej dżungli, ale które sprawdzi się również podczas rodzinnych wyjazdów, czy weekendowych wypadów z przyjaciółmi. Na jakie modele  warto zatem zwrócić uwagę, szukając samochodu do 15 tysięcy złotych? Oto kilka podpowiedzi.

1. Fiat 500

Niezwykle zgrabny Fiat 500 to idealne rozwiązanie dla kobiet. Tym bardziej, że design tego modelu jest bardzo urzekający, z jego komfortowym wnętrzem oraz pastelowymi kolorami. Za 15 tysięcy złotych możemy kupić dziesięcioletniego Fiata 500, w którym średnie spalanie wynosi około 7 litrów na 100 kilometrów.

2. Ford Fiesta

15 tysięcy w kieszeni w zupełności wystarczy nam na zakup kilkuletniego Forda Fiesty. Jest on również bardzo zgrabny i dynamiczny, a przy tym ekonomiczny, gdyż spala ok. 6 litrów paliwa na 100 km. Dodatkowo, nie jest on awaryjny, a ewentualne naprawy nie są nadmiernie kosztowne. Jeśli natomiast chodzi o wygląd, szeroka gama żywych kolorów, z pewnością pozwoli każdej kobiecie wybrać odpowiedni egzemplarz.

3. Ford Ka

Ford Ka to typowy samochód do poruszania się po mieście. Jest mały, zwinny i bez problemy zmieści się na każdym parkingu. Posiada dość małych rozmiarów bagażnik, ale za to swobodnie zmieści się w nim czterech podróżujących. W przypadku Forda Ka, warto wybierać jego wersję benzynową, która spala ok. 5,5 litra na 100 km. Za 15 tysięcy złotych, powinniśmy kupić kilkuletni model tego samochodu, wyposażony w klimatyzację oraz elektryczne szyby.

4. Mazda II

Mazda II to auta cieszą się renomą bezawaryjnego. Jego wnętrze jest dość przestronne, dlatego bez większych problemów zmieści się w nim pięć osób. Warto też podkreślić, iż ten model jest dostępny w wielu pięknych kolorach. 15 tysięcy złotych wystarczy nam na zakup ośmioletniego albo dziesięcioletniego egzemplarza, w bardzo dobrym stanie.

5. Nissan Micra

Kolejny mały, miejski samochód. Spala ok. 5 litrów paliwa na 100 km, ale części zamienne do Nissana Micra są często trudno dostępne, dlatego koszt ich zakupu może być wysoki. Co do wyglądu auta, opinie na ten temat są mocno podzielone. Za to jego wnętrze jest dość przestronne i wygodne.

Opel Corsa

6. Opel Corsa

Choć Opel Corsa jest niedużym samochodem, bez problemu może nim podróżować pięć osób, a jego bagażnik ma dużą pojemność. Jest niezawodny, a jego ewentualna naprawa jest stosunkowo tania. Jeśli mamy 15 tysięcy złotych, z łatwością znajdziemy ośmioletniego Opla Corsę w świetnym stanie, który pozwoli nam swobodnie poruszać się po ulicach miast, jak i wyruszyć w dłuższe trasy.

7. Peugeot 207

Peugeot 207 jest małym autem miejskim, które spala ok. 6 litrów paliwa na 100 km. Jest bardzo dynamiczny i świetnie się prezentuje, ale jednocześnie należy do dość awaryjnych samochodów, w których szwankuje przede wszystkim elektryka.

8. Peugeot 208

Następca Peugeota 207 prezentuje się jeszcze lepiej, choć jego cena jest przez to wyższa. Niestety, części zamienne do tego samochodu są dość kosztowne, a na rynku znajduje się dużo aut poflotowych, które są mocno wyeksploatowane. Należy zatem na to uważać. 

9. Seat Ibiza

Seat Ibiza również doskonale wygląda, ale przy tym jest przede wszystkim samochodem o bardzo niskiej awaryjności. Ten dynamiczny pojazd spala ponad 7 litrów paliwa na 100 km, ale kupując nawet 10-letniego Seata Ibizę, możemy mieć pewność, że będzie nam doskonale służył.

10. Suzuki Swift

To zwinne i bardzo dynamiczne auto, nie tylko wygląda dobrze, ale do tego spala tylko ok. 5 litrów paliwa na 100 km. Suzuki Swift cechuje się też niską awaryjnością, posiada przestronne wnętrze i doskonale radzi sobie na miejskich drogach. Za 15 tysięcy złotych kupimy ponad 10-letni, ale bardzo solidny samochód.

Podobne artykuły

Ranking najlepiej ocenianych silników samochodów - TOP 10.


Ranking aut z najniższym spalaniem - TOP 10 .


Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie część II.


Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie cz. I.