3 ekonomiczne samochody do jazdy po mieście

Jazda po dużym mieście bywa stresująca, a liczba miejsc do parkowania jest niemal zawsze niewystarczająca. Dlatego, tak wiele osób, decydując się na zakup używanego samochodu, szuka małych aut, które są zwinne i przy tym ekonomiczne. Sprawdziliśmy, które z nich mogą być najlepszym wyborem.

1. Volkswagen Lupo 3L

Choć model Lupo 3L był produkowany w latach 1999-2005, wciąż jest to samochód wyróżniający się wyjątkowo niskim spalaniem. Ten konkretny Volkswagen, został wyposażony w trzycylindrowy silnik diesla, o pojemności 1.2 litrów, który zaprojektowano specjalnie na jego potrzeby. Jego moc to 61 koni mechanicznych. Volkswagenem Lupo 3L pojedziemy z maksymalną prędkością 165 km/h, a rozpędzenie go do setki zajmie nam 14 sekund.Model ten posiada aluminiowe oraz magnezowe elementy karoserii, wyposażono go też w cienkie szyby oraz felgi z oponami, które cechują się niskimi oporami toczenia. Dość zaskakujący może być natomiast brak koła zapasowego oraz wspomagania kierownicy.

Volkswagen Lupo 3L - niewielki rozmiary

Sam samochód ma jedynie 3,5 metra długości, dlatego nie możemy liczyć na zbyt dużo przestrzeni w jego wnętrzu. Tylne siedzenia są dość ciasne, dlatego raczej nie sprawdzają się na dłuższych trasach. Bagażnik również nie zachwyca rozmiarami, gdyż jego pojemność to 130 litrów. Volkswagen Lupo 3L doskonale za to sprawdza się w miastach, mieszcząc się niemalże wszędzie. 

2. Toyota Yaris

Toyota Yaris pierwszej generacji, podobnie jak VW Lupo, również była produkowana pomiędzy 1999 a 2005 rokiem. Dostępne są jej wersję z czterema różnymi silnikami benzynowymi o pojemności 1.0, 1.3, 1.5, oraz 1.5 Turbo, oraz wersja z silnikiem Diesla 1.4 D- 4D.Toyotę Yaris można z pewnością zaliczyć do samochodów niezawodnych, które cieszą się sporą popularnością wśród kierowców. Do tego, model ten posiada bardzo przestronne wnętrze oraz spory bagażnik o zmiennej pojemności, wynoszącej od 205 do 305 litrów, po przesunięciu tylnej kanapy. Mimo, że klimatyzacja oraz centralny zamek nie były standardem w Toyocie Yaris, jej wyposażenie jest naprawdę dobre.

Ekonomiczny miejski samochód

Toyota Yaris – nie same zalety

Jest niemal pewnym, że stosując się do zaleceń producenta na temat serwisowania samochodu, będziemy mogli cieszyć się bezawaryjną jazdą Toyotą Yaris przez bardzo długi czas. Tym bardziej, że części zamienne do tego modelu są łatwo dostępne i niedrogie. Jedyną wadą tych samochodów jest to, iż nie współpracują one zbyt dobrze z instalacjami gazowymi. Z tego powodu, nie znajdziemy na rynku dużej liczby aut z LPG

3. Fiat Panda II

Fiat Panda II był produkowany w latach 2003-2012. Na przestrzeni tych lat, użytkownicy otrzymali do swojej dyspozycji modele z silnikami o różnej pojemności i mocy.  Oprócz wersji standardowej, samochód ten był dostępny na przykład w pięciodrzwiowej wersji hatchback, ale także 4x4 czy Abrath z silnikiem 1.4 i mocą 130 koni mechanicznych. Największą popularnością cieszyły się jednak proste, ekonomiczne Pandy, które doskonale spełniały swoją rolę auta miejskiego. Cechują się one bowiem nie tylko zwrotnością, ale także dość przestronnym i wygodnym wnętrzem, a do tego ich zakup nie jest kosztowny.

Fiat Panda – na co uważać?

Rozglądając się za egzemplarzem Fiata Pandy do kupienia, warto szukać samochodów produkowanych w Polsce, które miały jednego właściciela. Trzeba też pamiętać, że wyposażenie wielu modeli nie jest szczególnie bogate. W podstawowej wersji, ich właściciele otrzymywali jedynie immobiliser, centralny zamek oraz poduszkę powietrzną. Jeśli zatem zależy nam na klimatyzacji albo elektrycznie obsługiwanych szybach, pamiętajmy, by sprawdzać czy dany egzemplarz je posiada.Najważniejsze jest jednak to, że Fiat Panda ma niską awaryjność. Jeśli coś się psuje, są to zazwyczaj drobne usterki, które można dość tanio usunąć.

Podobne artykuły

Ranking najlepiej ocenianych silników samochodów - TOP 10.


Ranking aut z najniższym spalaniem - TOP 10 .


Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie część II.


Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie cz. I.