Tanie samochody klasy średniej warte uwagi

Kilkanaście tysięcy złotych może nam wystarczyć, aby nabyć dobry samochód klasy średniej. Musimy jednak wybrać właściwy model, dokładnie sprawdzić konkretny pojazd i zdecydować się na najprostsze silniki benzynowe. Jakie samochody powinny zatem zwrócić naszą uwagę?

1. Renault Laguna II - lata produkcji 2001-2007

Renault Laguna II w wersji z dwulitrowym silnikiem benzynowym, wyprodukowana po 2005 roku, może być naprawdę dobrym wyborem. Wersja po liftingu jest pozbawiona większości usterek, a benzyniak F4R jest jedną z najlepszych jednostek. Możemy też zdecydować się na zakup modelu z instalacją gazową, albo w wersji turbo, ale raczej zapomnijmy o odmianie IDE. Podwozie, przyjemne wnętrze, tanie i dostępne części zamienne zawieszenia, a także nadwozie, które nadmiernie nie rdzewieje - to zalety Laguny.

2. Ford Mondeo II (Mk3) - lata produkcji 2000-2007

Warte polecenia są pojazdy z końca generacji, wyposażone w dwulitrowy silnik benzynowy. Ford Mondeo ma przestronne wnętrze, dobre nadwozie, a silnik samochodu został opracowany przez Mazdę. W przypadku tego pojazdu, należy się strzec wysokiego spalania oleju i uszkodzonych klap sterujących powietrzem w kolektorach.

3. Peugeot 407 - lata produkcji 2004-2011

Peugeot 407 przede wszystkim ładnie wygląda, ma ciekawe wyposażenie, szeroki kokpit oraz dwulitrowy silnik serii EW, który jest wytrzymały i tani w naprawie.

4. Mazda 6 I - lata produkcji 2002-2008

Pojazdy po liftingu z 2005 roku  to nieco lepszy wybór, gdyż zyskały mocniejszy dwulitrowy silnik benzynowy. Mazda 6 ma trwały łańcuch rozrządu, ale ze względu na często duży przebieg, wzrasta ryzyko zużycia pierścieni oraz nadmiernego spalania oleju. 

5. Citroen C5 I - lata produkcji 2001-2008

W przypadku Citroena C5 również warto stawiać raczej na poliftingowe egzemplarze bez usterek i z silnikiem 2.0. Samochód ten wymaga wymiana paska rozrządu po 120 tys. km, jest tani w obsłudze , ma dobre zawieszenie, nie koroduje i nie musimy się obawiać problemów z hydropneumatyką.

6. BMW serii 3 E46 - lata produkcji 1998- 2007

Ładnie prezentujące się auto o świetnych właściwościach jezdnych, na które ciągle jest duży popyt. Silnik 2.0 R4 jest świetną konstrukcją, ale w przypadku odmian R6 lepsze są te większe: 2.5 lub 3.0. Silnik 2.0 R4 umożliwia oszczędności na paliwie przy niezłej dynamice. W 2003 r. serię N42 zastąpiono nowszą – N46. Problemem może być uszkodzenie napinacza łańcucha.

Audi A4 B6

7. Audi A4 B6 - lata produkcji 2000-2004

Przed zakupem starszego modelu Audi

należy dokładnie sprawdzić jego kondycję i przebieg. Na silnik 2.0 natrafimy rzadziej niż chociażby na motor 1.8 turbo. Ich wspólną cechą jest 20-zaworowa głowica (5 zaworów na cylinder). A4 B6 2.0 służy wielu kierowcom, ale może nas narazić na wydatki, gdyż silnik może spalać olej w dużych ilościach, a ewentualna naprawa bezstopniowej przekładni Multitronic jest bardzo droga.

8. Mercedes klasy C II - lata produkcji 2000-2007

Niezwykle komfortowy samochód, który dobrze się prowadzi. Wyposażony jest w silnik 2.0, który jest jednostką bardzo prostą, ale przy tym niezwykle cenioną. Jest trwała i dynamiczna, choć również pochłania sporo paliwa.

9. Volkswagen Passat B5 - lata produkcji 1996-2005

Niezwykle popularny samochód na rynku wtórnym. Pojazdy po liftingu w 2000 roku posiadają dobre zawieszenie, elastyczne nadwozie i łatwo jest do nich dostać części zamienne. Większość dostępnym egzemplarzy wymaga jednak dużych nakładów pieniężnych.

10. Honda Accord VI - lata produkcji 1998-2002

Honda może być bardzo racjonalnym wyborem, pod warunkiem, że skrupulatnie sprawdzimy wybrany egzemplarz pod względem korozji czy po prostu zużycia.

Najlepiej stawiać na silnik 2.0.