Tanie samochody klasy średniej warte uwagi

Kilkanaście tysięcy złotych może nam wystarczyć, aby nabyć dobry samochód klasy średniej. Musimy jednak wybrać właściwy model, dokładnie sprawdzić konkretny pojazd i zdecydować się na najprostsze silniki benzynowe. Jakie samochody powinny zatem zwrócić naszą uwagę?

1. Renault Laguna II - lata produkcji 2001-2007

Renault Laguna II w wersji z dwulitrowym silnikiem benzynowym, wyprodukowana po 2005 roku, może być naprawdę dobrym wyborem. Wersja po liftingu jest pozbawiona większości usterek, a benzyniak F4R jest jedną z najlepszych jednostek. Możemy też zdecydować się na zakup modelu z instalacją gazową, albo w wersji turbo, ale raczej zapomnijmy o odmianie IDE. Podwozie, przyjemne wnętrze, tanie i dostępne części zamienne zawieszenia, a także nadwozie, które nadmiernie nie rdzewieje - to zalety Laguny.

2. Ford Mondeo II (Mk3) - lata produkcji 2000-2007

Warte polecenia są pojazdy z końca generacji, wyposażone w dwulitrowy silnik benzynowy. Ford Mondeo ma przestronne wnętrze, dobre nadwozie, a silnik samochodu został opracowany przez Mazdę. W przypadku tego pojazdu, należy się strzec wysokiego spalania oleju i uszkodzonych klap sterujących powietrzem w kolektorach.

3. Peugeot 407 - lata produkcji 2004-2011

Peugeot 407 przede wszystkim ładnie wygląda, ma ciekawe wyposażenie, szeroki kokpit oraz dwulitrowy silnik serii EW, który jest wytrzymały i tani w naprawie.

4. Mazda 6 I - lata produkcji 2002-2008

Pojazdy po liftingu z 2005 roku  to nieco lepszy wybór, gdyż zyskały mocniejszy dwulitrowy silnik benzynowy. Mazda 6 ma trwały łańcuch rozrządu, ale ze względu na często duży przebieg, wzrasta ryzyko zużycia pierścieni oraz nadmiernego spalania oleju. 

5. Citroen C5 I - lata produkcji 2001-2008

W przypadku Citroena C5 również warto stawiać raczej na poliftingowe egzemplarze bez usterek i z silnikiem 2.0. Samochód ten wymaga wymiana paska rozrządu po 120 tys. km, jest tani w obsłudze , ma dobre zawieszenie, nie koroduje i nie musimy się obawiać problemów z hydropneumatyką.

6. BMW serii 3 E46 - lata produkcji 1998- 2007

Ładnie prezentujące się auto o świetnych właściwościach jezdnych, na które ciągle jest duży popyt. Silnik 2.0 R4 jest świetną konstrukcją, ale w przypadku odmian R6 lepsze są te większe: 2.5 lub 3.0. Silnik 2.0 R4 umożliwia oszczędności na paliwie przy niezłej dynamice. W 2003 r. serię N42 zastąpiono nowszą – N46. Problemem może być uszkodzenie napinacza łańcucha.

Audi A4 B6

7. Audi A4 B6 - lata produkcji 2000-2004

Przed zakupem starszego modelu Audi

należy dokładnie sprawdzić jego kondycję i przebieg. Na silnik 2.0 natrafimy rzadziej niż chociażby na motor 1.8 turbo. Ich wspólną cechą jest 20-zaworowa głowica (5 zaworów na cylinder). A4 B6 2.0 służy wielu kierowcom, ale może nas narazić na wydatki, gdyż silnik może spalać olej w dużych ilościach, a ewentualna naprawa bezstopniowej przekładni Multitronic jest bardzo droga.

8. Mercedes klasy C II - lata produkcji 2000-2007

Niezwykle komfortowy samochód, który dobrze się prowadzi. Wyposażony jest w silnik 2.0, który jest jednostką bardzo prostą, ale przy tym niezwykle cenioną. Jest trwała i dynamiczna, choć również pochłania sporo paliwa.

9. Volkswagen Passat B5 - lata produkcji 1996-2005

Niezwykle popularny samochód na rynku wtórnym. Pojazdy po liftingu w 2000 roku posiadają dobre zawieszenie, elastyczne nadwozie i łatwo jest do nich dostać części zamienne. Większość dostępnym egzemplarzy wymaga jednak dużych nakładów pieniężnych.

10. Honda Accord VI - lata produkcji 1998-2002

Honda może być bardzo racjonalnym wyborem, pod warunkiem, że skrupulatnie sprawdzimy wybrany egzemplarz pod względem korozji czy po prostu zużycia.

Najlepiej stawiać na silnik 2.0. 

Podobne artykuły

Ranking najlepiej ocenianych silników samochodów - TOP 10.


Ranking aut z najniższym spalaniem - TOP 10 .


Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie część II.


Najszybsze samochody na tle moc/masa - zestawienie cz. I.